Sid Meier's Civilization V: Bogowie i Królowie jest pierwszym pełnowartościowym dodatkiem do wydanej w 2010 roku gry Sid Meier's Civilization V
Sid Meier's Civilization V: Bogowie i Królowie wprowadza kilka nowości, których brakowało w podstawowej wersji gry. Przede wszystkim motyw religii, dzięki któremu wybierzemy wyznanie cechujące naszą cywilizację - co rzecz jasna znajdzie praktyczne przełożenie na rozgrywkę.
Poza tym, dodanie religii wiąże się z udostępnieniem nowych jednostek (np. misjonarze, nawracający miasta na nasz wyznanie), czy też z możliwością wybudowania nowych, skupionych wokół kultu religijnego, budowli.
Drugą istotną nowością jest opcja prowadzenia siatki wywiadowczej. Od teraz, możemy wysyłać szpiegów do miast innych cywilizacji, by ci wykradali dla nas technologie, poznawali plany dyplomatyczne oponentów, czy w końcu buntowali ludność przeciwko ich władcom.
Sid Meier's Civilization V: Bogowie i Królowie niesie ze sobą również trzy nowe scenariusze, dziewięć nowych państw którymi będziemy mogli pokierować (niestety brakło w tym zestawieniu Polski) i co się z tym wiąże - nowe jednostki bojowe oraz nowe konstrukcje do wybudowania.
Studio Firaxis zadeklarowało też poprawę sztucznej inteligencji programu oraz poprawę ogólnej sprawności w działaniu produkcji.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler